JBL NORTHRIDGE™ SERIES E150PCH/230, cherry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL NORTHRIDGE™ SERIES E150PCH/230, cherry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

erwinschot 02-07-2013

heb deze sub inmiddels 4 jaar in bezit. deze klonk erg goed alleen is bij de versterker waarschijnlijk kapot waardoor de woofer gaat ploffen (hinderlijk en hard)er komt verder geen geluid uit.
baal er van want deze woofer hoorde bij een set en was erg tevreden over het geluid en het uiterlijk.
jbl biedt geen of een slechte service, waardoor het niet rendabel is om hem te laten repareren

Daniel003 29-06-2011

Na drie jaar in bezit, heeft ie reeds de geest gegeven. Ter repartie aangeboden en hier bleek de versterken volledig vervangen te moeten worden.
Ben niet van plan deze reparatie van 200 euro uit te voeren op een apparaat wat toenmalig 300 euro heeft gekost. De kwaliteit valt me dus heel erg tegen, van toch wel een gerenomeerd speaker merk. Tevens had ook dit exemplaar vanaf het begin een duidelijk hoorbare constante brom.
Werkend klonk ie zeer acceptabel en design zeer mooi.

drums97 26-02-2010

Deze sub nu enkele maanden in hbuis en ben nog steeds niet uitgeregeld. Wat een geluid. Het hele huis trilt, zonder dat deuren en kast resoneren, voor dit geld echt een prestatie.
Mooi strak laag heb ik overigens gecreeerd door de tips om te dempen.
Ik heb de sub op kurkviltjes staan, met daarop een dik kleedje. Onder de basreflexpoort heb ik een kussen gelegd, zodat de bas strakker klinkt en niet het hele huis doorzingt. Vandaar dat ik nog aan het inregelen ben, maar dit geeft tot nu toe de beste resultaat. Het kussentje tilt de sub net iets van de grond (zwevend)en dat helpt.
Na wat aanpassingen is dit voor dit geld een prima sub voor mijn huiskamer.

Henk P. 08-09-2008

Bij mijn 2de surroundset wilde ik een redelijk goedkope subwoofer en de JBL E-150P leek me wel wat voor de prijs. Voor deze prijs kun je niet meer verwachten dan een slecht gebouwde kast (hout kost nu eenmaal geld) met een “bonkerig” ongedefinieerd geluid. Zoals mijn voorganger al schreef, de 150 Watt fabrieksopgave is wel erg positief ingeschat. Bij een referentiemeting komt mijn meter ook niet verder dan een ruime 60 watt continu vermogen. De versterker is minimaal uitgevoerd al is het vooral de voeding die gewoonweg niet genoeg vermogen kan leveren aan de versterker. In deze prijsklasse moet je jezelf niet al te veel frustreren met dit soort cijfertjes. Wat me wel opviel is dat intern geen enkele vorm van demping is toegepast. Dat is dus ook hoorbaar want de subwoofer klinkt rommelig. Voor een paar tientjes haal je een vierkante meter geluidsdemping bij de doe-het-zelf zaak op de hoek. Dat doet gelijk wonderen. Voor brandgevaar hoef je het niet te laten want de versterker zit netjes in een plastic behuizing opgesloten. Voor de ondeskundige, breng de dempingsmatten op alle wanden aan behalve de voorwand. Knip de matten ietjes te groot zodat ze zichzelf vastklemmen tegen de wanden en niet tegen de luidspreker aan kunnen komen. Tot mijn verbazing blijkt de lijm waarmee de basreflexpoort vastzit niet voldoende te zijn. Ook dat kun je simpel zelf verhelpen. Na deze ingreep (5 minuten werk) klinkt de subwoofer vele malen duurder (strakker en gedefineerder) en hoor de kast veel minder resoneren. Op deze manier kun je van deze onvoldoende scorend basboxje nog iets maken wat op een subwoofer lijkt. Qua prijs/kwaliteits verhouding zit het na deze simpele ingreep wel erg goed!

zeg maar niels 16-07-2008

reeds had ik de volgende opstelling
nad t743 en
nad dvd
2x jbl e80
2x jbl e30
1x jbl ec25
klonk al erg goed maar ik wilde mijn bank aan het trillen krijgen nou, dat is gelukt met de jbl e150p !!!!!!
echt een topper!!!!
bij een film is dit een nieuwe belevenis en bij muziek een mooie aanvulling.
en net als wat ik hier meer lees ook die brom van de travo/voeding heeft hier iemand al wat op gevonden ????

geluid kwaliteit 8.5
volume 9
afwerking 8

Nice Monkey 27-05-2008

Er komt heel redelijk geluid uit en hij ziet er heel goed uit (Cherry). Er zijn evenwel een paar kantekeningen. Er zit een BROM in mijn exemplaar. Dit doet ie ook in standby. Het ding dus maar eens open geschroefd. Dat leverde de volgende kennis op:
1) Er zit een relatief kleine versterkertje in. Voeding en powerdeel laten erge twijfel over hoe ze die 150W meten bij JBL.
2) De standby mode schakelt alleen de echte versterker zelf uit, maar de gehele voeding blijft gewoon onder spanning. Neemt dan ook dik 10W op met het rode standby lampje aan. Vandaag de dag toch wel een punt.
3) Die trafo bromt bij mij flink. Als de versterker uit de kast is nauwelijks hoorbaar, maar gemonteerd helaas door de hele kamer hoorbaar.

Vergeleken met andere subs is de prijs/prestatie echter wel redelijk en heb hem maar gehouden. Past namelijk ook nog eens prima bij de rest (B&W DM68X boxen in nagenoeg dezelfde kleuren).

Ga nog een skijken of ik er nog wat aan kan doen. Desnoods sloop ik die trafo er zelfs helemaal uit en plaats hem in het snoer.

Wolverine1 27-02-2008

Klinkt goed, met zowel film als muziek. Ben tevreden en voor 200 euro denk ik een goede aankoop. Met films is het echt een hele verbetering, maar met muziek, als je hem goed afstelt, is het ook best wel een stuk voller gewoon. Ben blij dat ik toch de sub gekocht heb.

MelvinBaeten 16-12-2007

Wanneer je een strakke, diepe bass wilt en dat voor een betaalbare prijs dan is deze sub, naar mijn idee, een goede keuze. Deze sub is geschikt voor zowel muziek als films. Hij is goed instelbaar met voldoende mogelijkheden. Zelf heb ik hem aangesloten met een THX subkabel met Y-splitter. Kost wat maar dan heb je ook wat! Ik houd zelf van bijna alle muziekstijlen (Marco Borsato tot aan Roger Sanchez) en de sub blijft me verbazen hoe mooi, zuiver en vol de bassen klinken. Zelfs bij, ik was laatst alleen thuis;-), vol vermogen is de bass zuiver en echt indrukwekkend. De prijs-bassverhouding verdient een 10!
Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen maar daar heb ik wel vertrouwen in...

AmH 22-09-2007

Erg krachtige woofer, geeft een strakke bas, heb de crossover op de receiver op 120Hz gezet, de subwoofer heeft er totaal geen moeite mee. Tijdens films voel je de LFE op je borstkas, heerlijk. Al om al een goede krachtige woofer. Lot's of bang for your bucks.

Prijs-Kwaliteit is top!

Polly 29-04-2007

Perfecte subwoofer, vult de overige speakers in mijn surround systeem prima aan. Geeft ook een mooie bas in het wat hogere frequentiebeik (juist ja, daar waar de drums beginnen). Heeft zeer veel power , als ik de zaak eens lekker opengooi denkt de buurt dat in het nabij gelegen Gelre Dome stadion Pink Floyd onverwacht aan het jammen is, en dan wel zonder geluids restricties. Wel ff aansluiten met een Y Splitter voor het beste resultaat. Is verder probleemloos in te stellen.

mr ramon 25-08-2006

heb de northridge 150 p nu een half jaar in mijn bezit, en ben er zeer tevreden
mee...de bassen klinken heel zuiver ook als je het volume heel hoog zet..
gewoon een krachtpatser van jbl. de afwerking is zeer goed, met de bass poort
aan de onderzijde, zo komt er géén stof in de sub...wat veel mensen vergeten
is, dat je een sub niet koopt om te knallen, maar om die mooie zuivere bass te
verkrijgen, die een compacte speaker niet kan leveren. het is dus puur een
ondersteuning voor je overige speakers, maar ook met zwaardere speakers wil je
zo'n sub niet missen... als je om veel power vraagt, dan zit je bij jbl wel
goed......ik wou eerst voor de 250 p northridge gaan, maar die was me iets te
prijzig.....

thom by jbl 20-05-2006

ik heb de sub maar dan een half jaar en ik kan niks anders zeggen dan dat hij
goed klinkt. ook op een lager volume klinkt hij goed. en doordat de basrevlex
onder de subwoofer zit verspreit hij de bas super dus ik kan er geen slecht
woord over zeggen.

SNIJDERS 03-01-2006

Wij hebben de complete northridge serie 4x de E100
2x de EC25 + de Subwoofer E150P. De receiver is van Sony QS serie type STR-DB
1070

Hij werkt prima, alleen die irritante pieptoon als hij uit de standby stand
komt. We hebben inmiddels 3 nieuwe subs gehad, maar allemaal hetzelfde probleem.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem ondervinden?

p01 04-09-2005

super woofer, aangesloten op harman k avr 630. staat bijna altijd op halve
power zet je m vol dan dreun je de kamer uit

sonyfan22 18-08-2005

Het is een mooie subwoofer kwa geluid en het heb genoeg power.
sommige mensen vinden hem groot en lomp maar dat valt reuze mee.

Panapapa 23-05-2005

Super woofer, ik heb hiervoor een CM-Sub10 gehad (ook 25cm) maar ben blij met
mijn huidge aanschaf. Ik gebruik hem voornamelijk in AC3 opstelling en dan
veelal muziek DVD's. Ook op laag volume speelt hij goed en niet overdreven
hard. Ik heb hem gecombineerd met 2x E80 front, 2x E30 rear en een E25 als
center. Voor mij de perfecte surround set (zeker niet te groot) Een aanrader!

G.N. de Ruijter 24-12-2004

Geweldige subwoofer, ziet er mooi uit, is erg goed afgewerkt en bovenal hij
klinkt ook nog eens mooi. Topper voor deze prijs

Jan-Peter vd Wal 18-10-2003

Prachtige sub van JBL. Heb hem net in huis gehaald, dus ben hem nu aan het
inspelen maar klinkt nu al veel belovend. Topper in zijn (prijs)klasse.